Špeciálny pedagóg
Mgr. Alena Bocková
školská špeciálna pedagogička
Kontakt: nevadza.bockova@gmail.com 0948 864 526
Mgr. Dominika Pavláková
školská špeciálna pedagogička
Kontakt: nevadza.pavlakova@gmail.com
Konzultačné hodiny:
Pondelok 14:00 – 16:00
Streda 14:00 – 16:00
V prípade potreby dohodou osobne, príp. online v iný deň.
Konzultáciu je potrebné si vopred dohodnúť prostredníctvom mailovej komunikácie.
Činnosti, ktoré zabezpečuje školský špeciálny pedagóg na škole:
→ Zabezpečuje špeciálnopedagogickú podporu:
- žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP),
- rizikovým žiakom,
- žiakom s počiatočnými ťažkosťami či s ťažkosťami prechodného charakteru.
→ Podieľa sa na vytváraní, aktualizácii a realizácii individuálneho vzdelávacieho programu žiakov so ŠVVP, pripravuje plány ich rozvoja, odporúča a realizuje stimulačné, reedukačné, korekčné, terapeutické programy.
→ Vykonáva cielenú stimuláciu funkcií, ktoré sú zodpovedné za rozvoj školských zručností.
→ Zabezpečuje a poprípade aj vytvára pomôcky pre žiakov so ŠVVP, koordinuje úpravu učebných materiálov pre týchto žiakov podľa ich individuálnych potrieb.
→ Zakladanie, vedenie, aktualizácia a kompletizácia dokumentácie začlenených žiakov.
→ Spolupracuje:
- s pedagógmi (pri napredovaní žiaka vo vzdelávacom procese),
- s rodičmi (konzultácie, postupy pri vzdelávaní, návrhy na rediagnostiku a pod.),
- so školskou psychologičkou,
- so psychológmi a špeciálnymi pedagógmi z poradenských zariadení, ktoré poskytujú diagnostiku.
Spoločná práca so žiakmi:
→ So žiakmi špeciálny pedagóg pracuje individuálne alebo skupinovo, ak sú žiaci z jedného ročníka. Žiaci navštívia kabinet špeciálneho pedagóga raz za týždeň alebo raz za dva týždne.
→ Formy práce sa prispôsobujú konkrétnym potrebám žiakov, najčastejšie ide o rozvíjanie čiastkových funkcií, ktoré sú predpokladom úspešného zvládnutia školských zručností.
→ Ako pomôcky pri práci využíva odbornú literatúru, pracovné listy, špeciálne hry a cvičenia, špeciálne pomôcky.
→ Dôležité úlohy špeciálno-pedagogickej intervencie tvoria aj rozhovory so žiakom, ktoré posilňujú vzťah špeciálneho pedagóga a žiaka na základe dôvery, stimulovať aktivitu a snahu žiaka a súčasne ho motivovať do ďalšej práce.